מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

עיריית תל אביב-יפו סיפור הצלחה

עיריית תל אביב בשיתוף מלם תים הובילה פרויקט להקמת דאטה סנטר Active-Active, בואו ללמוד איך עושים IT בלי הפסקה לעיר התוססת ביותר בישראל

אתם יכולים להשלים לבד, תל אביב היא עיר – ללא הפסקה. תמיד ראשונה, תמיד מובילה, רואה את הנולד ושואפת לגבהים חדשים. 

זהו המטרופולין המשמעותי בישראל, מהווה מרכז לכלכלה, תרבות, תקשורת ואמנות בארץ. ככזו היא נדרשת להוביל תמיד, למען תושבי העיר – וגם למען התנועה שנכנסת אליה מידי יום. הדאטה סנטר של תל אביב הוא לא עוד דאטה סנטר סטנדרטי.  הוא נדרש לשרת מעל ל-4 מיליון איש ברמה היום יומית, לתפקד באופן אינטנסיבי ופעיל ולשמור על כשירות 24/7, לכן כשהחלטנו על דאטה סנטר שני, הלכנו על תצורת Active-Active. הודות לשותפות מעמיקה ואסטרטגית בחרה עיריית תל אביב יפו בהובלת אודי טרבולסקי, CTO עיריית תל אביב יפו במלם תים וחברת Dell Technologies להוביל את הפרויקט.

"תצורת Active-Active זה עסק מחייב. מלם תים נדרשה להקים מרכז נתונים פעיל נונסטופ, פרוש על שני מתקנים פיזיים, במקומות שונים בעיר, להבטיח רציפות תפקוד בכל מצב.  מיפינו את כל הנכסים הדיגיטליים, תהליכים קריטיים וביצענו הערכת סיכונים. קבענו תכנית אסטרטגית להתאוששות מאסון.  בנינו מפרט ארכיטקטורה מוקפד. איך אומרים... על כל מקרה שלא יקרה. אפשר לומר שמרכז הנתונים שהקמנו לעיריית תל אביב עם הוא המוח של העיר." מציין חררדו רודניק, ארכיטקט ראשי מלם תים.

"עיריית תל אביב יפו היא מאז ומתמיד הדגל שלפני המחנה. הראשונה להכריז, הראשונה לבצע. בהחלטה להוביל פרויקט כזה, בהשקעה של מיליוני שקלים, בחנו היטב את הטכנולוגיות והיכולת שלהן להעניק פתרון הוליסטי, מלא וכולל, שיכיל את כל צרכי הגיבוי, האחסון והתקשורת בהווה – ובעתיד המתפתח בקצב בלתי רגיל. שאפנו להקים שכפול חם של כל תשתית המחשוב של העירייה כך שבמקרה של השבתה או תקלה,  הפעילות תימשך מיידית הודות לדאטה סנטר השני." מוסיף אודי טרבולסקי, CTO עיריית תל אביב יפו.

פתרון מלא זה אספקט קריטי, וגם שותפות איתנה. הודות לשותפות ארוכת השנים בין מלם תים ו-Dell Technologies ידענו לבחור ולדייק את הפתרונות המותאמים לצרכי ההווה – והעתיד. בחרנו בפתרונות האחסון PowerMax לבסיסי הנתונים, ומערכת תשתית אחודה מסוג VxRail  בתצורת Stretch Cluster שתוכל להריץ אפליקציות ואחסון תמונות ומדיה באמצעות פתרון PowerScale המאפשר אחסון ללא הגבלה בתצורת Scale-out. פתרונות ה-Cyber Resilience של חברת Dell Technologies מאפשרים הגנה מלאה על התשתיות בכלל ועל הנתונים בפרט. 

בניית פתרון גמיש, בשרידות כפולה וביצועים מיטביים קולע למטרת הפרויקט – פעילות דיגיטלית ללא הפסקה. יש מורכבות ואחריות גדולה באספקת פתרונות למגזר הציבורי, ואנחנו כאן לספק אותם – בראיה מפוקחת ואחראית.

"זה נשמע ברור מאליו, החיים הדיגיטליים - בזמינות מיידית. אך בניית פתרון טכנולוגי במורכבות כזו, בתוך אקו-סיסטם פעיל ואינטנסיבי, דורש הבנת צרכים, איפיון מעמיק ובניית אסטרטגיה במבט לעתיד. השבתה או הפרעה בשירותים מוניציפליים  - משמעותם שיבוש של החיים. עיריית תל אביב איתגרה אותנו בבניית מפרט טכנולוגי מתקדם: שני חדרי מחשב שונים, בסנכרון מלא, תוך תשומת לב מירבית על תפעול שוטף פשוט ויכולת גדילה עתידית. ו- Dell Technologies ומלם תים נענו לאתגר ויחד תכננו תכנית הדרגתית, הכוללת מפת דרכים מפורטת, בהסתכלות מפוקחת על מציאות מתפתחת ואתגרים דיגיטליים בהווה ובעתיד." מסכם, ניר אשכנזי, מנהל מכירות Dell Technologies.

עיריית תל אביב יפו כיוונה גבוה – ויישמה פתרונות מובילים שיבטיחו המשכיות בעיר ללא הפסקה. פתרונות חדישים מסייעים לעיריה להעניק איכות חיים מיטבית לתושבי ועובדי העיר, ופרוייקט ענן הגיבוי הוא דוגמה מצטיינת לכך.